Bartosz Wojdon

Sprzedaję garść porad i wiedzę na temat Optymalizacji SEO dla wideo na Youtube  między innymi z różnych szkoleń i kanałów tematycznych dla twórców YT. Sucha wiedza nie daje za nią głowy, aczkolwiek może się przydać :) Po prostu potraktujcie to jak opracowane notatki.

 

Ogólne

✔Patrzymy na pojedynczy film jako część kanału, a nie jako samodzielny twór. Pociąga to szereg działań. Należy tak opisywać, aby algorytm umiał rozpoznać filmy z naszego kanału. Jednym filmem nie zawojujemy internetu.
✔Tytuł, opis, tagi powinny być spójne – słowa kluczowe powinny się powtarzać
✔Nazwa kanału powinna znaleźć się w tytule, opisie i tagach
✔Łapki ponoć nie wpływają na pozycjonowanie
✔Youtube pozycjonuje również po WatchTimie całego kanału, a nie tylko po WatchTimie pojedynczego filmu
✔Używamy kart i adnotacji. Karty nie do końca są zrozumiałe dla użytkowników warto tłumaczyć, gdzie muszą kliknąć :)

✔Opis, lub miniaturka wprowadzająca w błąd to grzech ciężki. Wasz film idzie do piekła i nie ma żadnego “Ale”.

Opis filmu

✔Opis powinien zawierać kolejno: link do subskrypcji, linki do innych social mediów i bloga, opis filmu (min. 2,3 zdania), linki do polecanych filmów/ playlisty, stały opis kanału
✔W ustawieniach można ustalić stały opis filmu, aby ograniczyć sobie robotę

Tagi

✔Raczej rozumiane jako dłuższe frazy, niż pojedyncze słowa
✔Używamy tagu z nazwą kanału
✔Za tagowanie się nazwami cudzych kanałów można dostać po łapkach
✔Tagi mogą być w różnych językach

Szczegółowy opis tutaj -> https://www.youtube.com/watch?v=9B1-u4_XvX0

Dodawanie napisów

✔Warto dodać napisy po polsku, Są to dodatkowe informacje dla algorytmu, który wie wtedy o czym dokładnie jest film. Ponoć algorytm umie interpretować mowę(?).
✔Napisy będę automatycznie tłumaczone na wszystkie języki dostępne w Google Translate

Ekran końcowy z “Call to Action”

✔Należy go mieć. Nie dyskutujemy z tym
✔Co taki ekran powinien mieć: przycisk do subskrypcji, link do polecanej playlisty, filmów. Linki do blogów, social mediów mogą obniżyć nasz WatchTime, bo widz nie ogląda dalej naszych filmów tylko opuszcza serwis

Z własnego podwórka

✔Błędne koło. Udostępnianie filmów na różnych serwisach, aby szukać nowych widzów. Niestety dużo widzów jest przypadkowych znacznie obniżających WatchTime, co zmniejsza szansę na odkrycie nas na YT i automatyczną promocję na YT. Algorytm nas nie promuje, zaczynamy na własną rękę to robić i pogarszamy swoją opinie w oczach algorytmu.
✔Niestety dobre opisanie filmów nie daje gwarancji wysokich pozycji. W niektórych przypadkach nad naszym, kursowymi filmami z dobrym opisem są przypadkowe, prywatne, źle opisane, stare, z mała ilością wyświetleń filmy.
✔Dzięki opisom i polecaniom kolejnych filmów w adnotacjach, kartach i opisie youtube z automatu puszcza nasze starsze filmy i w prawym boksie są w większości polecanych filmów jest z naszego kanału.

Jeśli uważacie, że nabujałem, macie swoje uwagi i porady piszcie w komentarzach. Chętnie się dowiem, co robię źle, a co mogę zrobić jeszcze lepiej :)

 

Polecam również  kanały tematyczne dla twórców Youtube

https://www.youtube.com/channel/UC3pV6eELigzhTjzBUPmT6_A

https://www.youtube.com/user/creatoracademy

https://www.youtube.com/channel/UCcB3bcWy0_QK7uPQvTD0LwQ

Dołącz do grona Kursowiczów!

W prezencie otrzymasz:

  • Comiesięczny przewodnik po ekstra miejscu
  • Dostęp do dodatkowych materiałów i treści
  • Pierwszeństwo dostępu do artykułów i filmów
Potrzebujesz pomocy w zoogranizowaniu swojego wyjazdu? Organizowanie wyjazdów FAQ Plany podróży
3

  • A sprawdzałeś lub masz sprawdzoną wiedzę jak na wyszukiwanie wpływa oglądalność osadzonych filmów na stronie ? Mają dużo mniejszą wagę niż oglądanie bezpośrednio w kliencie youtube ?

    • Bartosz WojdonBartosz Wojdon says:

      Znaczna część wyświetleń pochodzi z filmów osadzonych na naszej stronie.Są one jednak bezwartościowe w większości przypadków. Wpływ wyszukiwania na oglądalność przede wszystkim zależy od tego czy sam film okrasisz wartościowy tekstem i zoptymalizujesz artykuł z filmem. Jaki efekt to da – nie wiem :)

  • Lapse says:

    Myślę jednak, że szukanie dobrych wyświetleń czyli takich z dużym procent obejrzenia filmu na różnego rodzaju serwisach / forach ma sens. Jest tylko jeden warunek, musimy to robić na forach branżowych. Więc na przykład jeśli nakręciliśmy jakiś teledysk to może warto go udostępnić na jakiejś stronie muzycznej albo filmowej.

  • Więcej komentarzy
Zmontujemy Ci film z urlopu!

Sprawdź naszą ofertę!

DOŁĄCZ DO NAS! OBIERZ KURS NA WSCHÓD
Subskrybuj nasz kanał!

Momencik.... a może dołączysz do grona Kursowiczów?

W prezencie otrzymasz:

  • Comiesięczny przewodnik po ekstra miejscu
  • Dostęp do dodatkowych materiałów i treści
  • Pierwszeństwo dostępu do artykułów i filmów
Jesteś już subskrybentem? Wpisz ponownie swojego maila w pole powyżej i stanie się MAGIA!

Będąc Kursowiczem
niewiarygodnie dużo zyskasz!

  • Comiesięczny przewodnik po ekstra miejscu
  • Dostęp do dodatkowych materiałów i treści
  • Pierwszeństwo dostępu do artykułów i filmów
Jesteś już subskrybentem? Wpisz ponownie swojego maila w pole powyżej i stanie się MAGIA!